Aangekomen bij Ivo en Nadia

0 Comments

Gisteren stond Wim om zeven uur voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Daar kan geen Uber tegen op! Netjes door hem afgezet bij vertrekhal 2 en in een goed halfuur waren we de koffers ‘kwijt’ en door de security heen.
Voor koffie naar de eerste de beste mogelijkheid daarna: Starbucks. Dat dachten meer mensen. Een ultra lange wachtrij, 1 kassa open voor de bestellingen. Kortom daar was ik langer mee bezig dan hier binnen komen. Maar na drie kwartier werden we beloond met een dubbele espresso en een grote thee voor Marijke. Broodje kaas nog van huis mee en dat smaakte goed op de nog lege maag.
Mijn ‘oud-collega’ Yvonne vetrok op dezelfde tijd (5 minuutjes later dan wij) naar Singapore en was dus tegelijkertijd op Schiphol. Meet and Greet met haar was natuurlijk een doel op zich en erg leuk. Zij gaat voor een paar weken op bezoek bij haar broer in Perth, Australie.

Onze vlucht vertok netjes op tijd en duurde lang, 11,5 uur. En dat is dan best een hele zit. Ik trof het en mocht de middelste stoel. Ingeklemd door links Marijke en rechts een prof van de VU die de hele vlucht heeft gewerkt aan een scherm met ingewikkelde formules. Bleek op weg naar Kaapstad om drie weken ‘computer science’ te geven aan de universiteit daar.
Een paar films en wat wegdommelen later landden we op Cape Town International. Efficiente paspoortcontrole, razendsnelle levering van de bagage op de band en shuttle bus naar het hotel. Kortom: we waren wel blij dat we snel in het hotel waren. Als je zo laat aankomt zijn er weinig andere opties dan een hotel op de luchthaven (er is er maar 1). Dat is overigens wel een aanrader. Prima hotel, ruime kamer en heerlijke douche. 🙂

Na een prima nacht (voor mij althans, Marijke had wat last van adrenaline en heeft minder geslapen) ging de wekker om 07:45.
Eerst een lekker ontbijtje en daarna hebben we de auto opgehaald. De rit naar Franschhoek kon beginnen. Onze eerste stop op de reis, maar belangrijker om te vermelden, op naar Otis, Nadia en Ivo. Dat verklaart natuurlijk die adrenaline-shot van Marijke vannacht. 🙂
Om 12 uur zijn we in Franschhoek aangekomen en terwijl ik dit nu typ ligt Otis vrolijk geluid te maken. We blijven bij hen een paar dagen ‘logeren’ voordat we weer verder trekken. Hoe leuk en fijn is dat??

We zitten hier midden in de wijnstreek met uitzicht op de bergen. Straks een eerste wandeling naar het stadje. Daarna plannen maken voor de komende dagen.

One Reply to “Aangekomen bij Ivo en Nadia”

1. Wat heerlijk dit! Beide posts met een kleinzoon naast je kunnen tikken! Rijkdom!
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. En grote geluksvogels om zo op vakantie te zijn met I, N & O! Geniet er lekker van! Kijk uit naar alle verhalen en foto’s.